در حال بارگذاری ...

بافت ۲۴ درصد مساحت شهرهای خوزستان ناکارآمد است

در زمینه حمایت و ساماندهی معابر بافت‌های ناکارآمد شهرهای خوزستان و ارتقای میزان معابر شهری و ساماندهی شریان‌های موجود در خیابان‌های بافت‌های ناکارآمد ، با هدف به پایان رساندن معابر خاکی و مضمحل ، ۱۳ هزار تن قیر بین شهرداری‌های خوزستان توزیع شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت : ۱۷ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در خوزستان وجود دارد که ۲۴ درصد مساحت شهرهای خوزستان را تشکیل داده است .

محمد جامع اظهار کرد : مطالعات سطح یک بافت‌های ناکارآمد شهری در خوزستان یک در حال به‌روزرسانی است ، اما در حال حاضر حدود ۱۷ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در خوزستان وجود دارد که ۲۴ درصد مساحت شهرهای خوزستان را تشکیل داده است . ۴ درصد از این مساحت مربوط به بافت تاریخی ، ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده یا میانی و ۱۰ درصد سکونت‌گاه غیررسمی است .

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد : با توجه به سیاست‌های قانون جهش تولید مسکن و مجموعه ساخت‌وسازهای بخش نهضت ملی مسکن از شروع برنامه تاکنون ، نوسازی ۱۹ هزار و ۷۸۳ واحد در بافت ناکارآمد خوزستان آغاز شده است و با نوسازی این تعداد واحد ، خوزستان با کسب رتبه سوم در کشور در این حوزه را کسب کند .

جامع عنوان کرد : در زمینه حمایت و ساماندهی معابر بافت‌های ناکارآمد شهرهای خوزستان و ارتقای میزان معابر شهری و ساماندهی شریان‌های موجود در خیابان‌های بافت‌های ناکارآمد ، با هدف به پایان رساندن معابر خاکی و مضمحل ، ۱۳ هزار تن قیر بین شهرداری‌های خوزستان توزیع شده است .

وی اضافه کرد : این قیر میان شهرداری‌هایی که برای دریافت سهمیه قیر رایگان از محل قانون سنواتی بودجه کشور اقدام کردند، توزیع شده است . از زمان آغاز این فرایند تا ادامه انجام این کار، بر نحوه استفاده از قیر نظارت می‌شود .




مطالب مرتبط

دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

|

ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

|

با توجه به اینکه کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت تا ارائه اسناد از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد ؛ لذا ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی الزامی است .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

نظرات کاربران