در حال بارگذاری ...

۵۹ هزار خوزستانی متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت

تامین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است . تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : ۵۹ هزار نفر در استان متقاضی دریافت زمین در طرح ملی جوانی جمعیت هستند که آمار بسیار بالایی است .

میثم آذرسا در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی جوانی جمعیت در استان اظهار داشت : با وجود اینکه خوزستان حدود ۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان ، حدود ۱۲ درصد کل متقاضیان کشور است و این موضوع تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند .

وی با اشاره به تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت از ظرفیت اراضی دولتی استان افزود : تامین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است . تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در استان خوزستان بیان کرد : قسمت قابل ملاحظه‌ای از سایت‌های مسکن مهر استان همچون بندر امام ، لالی ، مسجدسلیمان ، دزفول ، شوشتر و ... تکمیل نشده بود که تا پایان امسال فرایند آماده‌سازی آنها به پایان می‌رسد .

آذرسا با بیان اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر نیز در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید تصریح کرد : تا پایان امسال تمام واحدهای مسکن مهر استان در مرحله آماده‌سازی قرار می‌گیرند .

مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان ، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در صورت واجد شرایط بودن ، زمین تعلق می‌گیرد .




مطالب مرتبط

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

|

در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

|

نظرات کاربران