در حال بارگذاری ...

تحویل ۲۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در شهر تاکستان

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با هفته دولت ، پروژه ۲۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تاکستان با حضور مسئولان استان قزوین و شهرستان تاکستان به متقاضیان مسکن ملی به بهره‌برداری رسید .

هم‌زمان با هفته دولت و در مراسمی که با حضور رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد ، ۲۴ واحد طرح مسکن ملی از محل تسهیلات نهضت ملی مسکن در قالب طرح خودمالکی ؛ در شهرستان تاکستان به بهره برداری رسید .

محمد تقی زاجکانی ها معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در این باره گفت : اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

وی در زمینه روش ساخت پروژه ۲۴ واحدی افزود : در این پروژه به روش «گروه ساخت» اقدام شده که متقاضیان پس از تحویل زمین با نظارت بنیاد مسکن استان و عقد قرارداد با پیمانکار و دریافت تسهیلات و تامین آورده خود ، نسبت به امور اجرایی پروژه ورود می‌کنند که تاکنون روش موفق و مناسبی بوده و خوشبختانه با کمترین حاشیه به انجام رسیده است .

این مسئول ادامه داد : هر متقاضی ، ۴٠۵ میلیون تومان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و ۴٠٠ میلیون تومان نیز آورده داشته است . ۴۸ واحد دیگر در تاکستان به روش گروه ساخت در دست اجرا است که بیش از ۷٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .




مطالب مرتبط

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

نظرات کاربران