در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۲۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در شهر تاکستان

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با هفته دولت ، پروژه ۲۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تاکستان با حضور مسئولان استان قزوین و شهرستان تاکستان به متقاضیان مسکن ملی به بهره‌برداری رسید .

    هم‌زمان با هفته دولت و در مراسمی که با حضور رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد ، ۲۴ واحد طرح مسکن ملی از محل تسهیلات نهضت ملی مسکن در قالب طرح خودمالکی ؛ در شهرستان تاکستان به بهره برداری رسید .

    محمد تقی زاجکانی ها معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در این باره گفت : اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    وی در زمینه روش ساخت پروژه ۲۴ واحدی افزود : در این پروژه به روش «گروه ساخت» اقدام شده که متقاضیان پس از تحویل زمین با نظارت بنیاد مسکن استان و عقد قرارداد با پیمانکار و دریافت تسهیلات و تامین آورده خود ، نسبت به امور اجرایی پروژه ورود می‌کنند که تاکنون روش موفق و مناسبی بوده و خوشبختانه با کمترین حاشیه به انجام رسیده است .

    این مسئول ادامه داد : هر متقاضی ، ۴٠۵ میلیون تومان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و ۴٠٠ میلیون تومان نیز آورده داشته است . ۴۸ واحد دیگر در تاکستان به روش گروه ساخت در دست اجرا است که بیش از ۷٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران