در حال بارگذاری ...

آغاز مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز شد .

با توجه به مسئولیت‌های قانونی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم (بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس پروژه شورایعالی شهرسازی و معماری در مقام کارفرما برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله ، تیم تخصصی بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات به سرپرستی علی بیت‌اللهی رئیس این بخش ، ضمن عزیمت به شهر دماوند به‌عنوان یکی از شهرهای مهم در این طرح (با توجه به سوابق لرزه خیزی قابل توجه این شهر) ، مطالعات فازهای مختلف تعیین حرایم گسل‌ها در سطح  شهر و حاشیه آن را با گروه های مختلف شروع و در دست انجا قرار دادند که شامل بازدیدهای گسترده زمین شناسی و تکتونیک ، ارزیابی‌های ژئوموفولوژیکی ، نمونه‌برداری از خاک و انجام آزمایش‌های مورد نیاز ، عملیات ژئوالکتریک ، مطالعات ژئوتکنیک و ارزیابی های سازه‌ای در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن می‌باشد .

لازم به ذکر است که طی این طرح بزرگ که با محوریت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان تهران صورت خواهد گرفت ، علاوه ‌بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر با متد دقیق ، تمامی ساختمان‌های با اهمیت ، ابنیه فنی ، تاسیسات شهری و غیرشهری ، شبکه حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر ، جهت تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب ، شناسایی ، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی خواهند شد .

گفتنی است نتایج ارزشمند این طرح ، در اسرع وقت پس از تکمیل نهایی ، برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد که پس از طی مراحل قانونی ، به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط جهت بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ گردد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف ترویج و معرفی ظرفیت‌های سیستم‌های صنعتی‌سازی تولید پیش‌ساخته مسکن ،‌ فراخوان شناسایی تولیدکنندگان ...

|

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

|

مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۶ شهریورماه امسال است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین نامه جوشکاری ساختمانی ایران ، ضوابط فنی طراحی ، اجرا و بهره برداری مراکز داده ، دستورالعمل مکان‌یابی ، طراحی و اجرای ...

|

مدت این تفاهم‌نامه ۳ سال است و مقرر شده تا با امضای این تفاهم‌نامه ، یکی از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقا حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و کلان پروژه ها و طرح های ملی از جمله طرح نهضت ملی مسکن ...

|

نظرات کاربران