در حال بارگذاری ...

منازل واقع در پهنه‌ پرخطر منبع آب اهواز جابه‌جا می‌شود

تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : منازل ساکنان در پهنه‌ پرخطر منطقه منبع آب اهواز جابه‌جا می‌شود .

محمد جامع با اشاره به اهمیت جابه‌جایی منازل ساکنان در پهنه پرخطر منطقه منبع آب اهواز اظهار کرد : با توجه به وضعیت ساخت‌وسازهای موجود در اهواز مولفه‌ای تحت عنوان پهنه خطر و خطرات احتمالی بد مسکنی مطرح شده است که این مسئله به دلیل شرایط مکانیک خاک منطقه به ویژه در منطقه منبع آب است .

وی با اشاره به اقدام به شناسایی واحدهای ناکارآمد و پهنه خطر افزود : مراتب را به صورت مکتوب به شهرداری اهواز به عنوان متولی بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برای رفع خطر و پیش‌بینی‌های لازم اعلام کرده‌ایم .

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه عضو ستاد بازآفرینی خوزستان هستیم در قالب نوسازی مسکن اقدام به ساخت مسکن برای بخشی از ساکنان منبع آب کرده‌ایم ، اما انتظار داشتیم در این فرایند شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان همکاری بهتری داشته باشند .

جامع عنوان کرد : تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .




مطالب مرتبط

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

در حال حاضر این اداره کل در حال تشکیل پرونده مدال آوران المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس جهت واگذاری زمین است .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

نظرات کاربران