در حال بارگذاری ...

نوسازی ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی فرسوده استان اصفهان در مرحله نازک کاری است

پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : درحال حاضر نوسازی ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی فرسوده استان اصفهان در مرحله نازک کاری قرار دارد .

علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : از مجموع واحدهای مسکونی فرسوده استان اصفهان ، تاکنون مالکان بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ، پروانه نوسازی دریافت کرده‌اند .

وی با اشاره به اعتبار پنج ساله پروانه‌های نوسازی ، افزود : در حال حاضر با توجه به پروانه‌های نوسازی اخذ شده و اقدامات به عمل آمده توسط مالکان ، تعداد هفت هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، کمک‌ها و حمایت‌هایی برای مالکان و سازندگان این محدوده‌ها تدارک دیده شده است . برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها و کمک‌ها باید ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده باشد در این صورت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند .

قاری قرآن ادامه داد : پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام) ، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

وی در خصوص وام نوسازی مسکن (ساخت) عنوان کرد : این وام ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرهاست که شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد است همچنین جمع دوره ساخت و بازپرداخت هفت سال در نظر گرفته شده است .

قاری قرآن در پایان به اجرای ۵۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال ، اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ۱۲ پروژه فعال و مابقی افتتاح شده است .

 




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

نظرات کاربران