در حال بارگذاری ...

ضرورت آسیب‌شناسی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن

تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مدیران این سازمان بر ضرورت آسیب شناسی دقیق پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از برگزاری نشست مشترک با سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح در آینده نزدیک خبر داد .

ارسلان مالکی گفت : بیش از ۴۹ هزار پروژه‌ آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در کشور در مراحل مختلف طراحی و اجراست و عملیات اجرایی بیش از ۲۹ هزار پروژه در کشور آغاز شده که این حجم از پروژه نیاز به آسیب‌شناسی دقیق و یافتن مسائل و مشکلات موجود در آنها دارد . تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست همچنین بر اهمیت تسریع در پاسخگویی به تقاضاهای مردم و همچنین نهادهای نظارتی سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد و افزود : شایسته نیست که نامه‌ای در سازمان بدون پاسخ بماند و کارشناسان و مدیران باید پاسخگویی در مقابل مراجعان و نهادهای نظارتی را در اولویت خود قرار دهند .

وی ادامه داد : تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

گفتنی است توسعه سامانه‌های مرتبط با فعالیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن ، آسیب‌شناسی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ، پیگیری و تدوین پایش برنامه اجرایی و ارزیابی ۶ ماهه استان‌ها و گزارش عملکرد دفاتر تخصصی این سازمان از دیگر مواردی بود که در نشست شورای مدیران سازمان ملی زمین و مسکن به آنها پرداخته شد .

 




مطالب مرتبط

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

|

۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

|

نظرات کاربران