در حال بارگذاری ...
  • آسفالت ۷۵۴ هزار مترمربع از معابر هدف بازآفرینی شهری گلستان

    تاکنون سه هزار و ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر در استان شناسایی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : با تخصیص قیر رایگانی که از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های گلستان اختصاص یافته ، تاکنون ۷۵۴ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی ۱۶ شهر در استان گلستان آسفالت شده است .

    سید محمد حسینی اظهار کرد : بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است . در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های استان ، هر ساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می یابد .

    حسینی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر در گلستان دارای بافت فرسوده مصوب هستند ، گفت : تاکنون سه هزار و ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار  نفر در استان شناسایی شده است .

    رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : با تخصیص حدود پنج هزار تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان تاکنون ۷۵۴ هزار متر مربع از معابر خاکی گلستان آسفالت شده است .

    وی ضمن دعوت از مردم و توسعه‌گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن گفت : برای نوسازی مسکن ظرفیت‌هایی در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی وجود دارد و شرکت بازآفرینی شهری ایران موقعیت خوبی برای حضور توسعه‌گران ، سازندگان و انبوه‌سازان در حوزه بافت فرسوده فراهم آورده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه ...

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران