در حال بارگذاری ...
  • موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ماده ۵ شهر قرچک

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ماده ۵ شهر قرچک خبر داد .

    احمد نیکخواه نائینی در مکاتبه با فخاری استاندار تهران مصوبه شورا با موضوع مغایرت‌های اساسی مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهر قرچک با طرح جامع را ابلاغ کرد .

    بر اساس این مصوبه ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ اول مرداد ۱۴۰۳ مصوبه جلسه مورخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ و ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در خصوص مصوبه‌های کمیسیون ماده پنج شهر قرچک با موضوع «تغییر در ضوابط پهنه مسکونی طرح تفصیلی شهر قرچک» و « خروج اراضی اوقافی پلاک ۲/۴۶» را با توجه به صورت‌جلسه مورخ ۶ خرداد ۱۴۰۳ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و نظر به انطباق مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با مصوبه مورخ اول خرداد ۱۴۰۲ شورای‌عالی با عنوان «سیاست‌های باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمانی شهرها » ضمن تأیید نهایی مصوبه کمیسیون ماده پنج آن شهر ، با تغییر در بند ۱-۲ ضوابط مسکونی و جدول ۲ دفترچه ضوابط و مقررات مصوب طرح تفصیلی شهر قرچک به منظور افزایش تراکم ساختمانی در حد یک طبقه و کاهش عرض معبر برای پهنه‌های R۱۲۱ و  R۱۲۲ موضوع مصوبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، با تأمین پارکینگ برای همه واحدهای مسکونی، عدم افت سطح سرویس شبکه دسترسی‌های سواره بیش از یک درجه ، رعایت حدنصاب‌های تفکیکی طرح مصوب و تأمین سرانه‌های عمومی و نیز با اخذ استعلام از اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان موافقت شد .

    همچنین نظر به دادنامه‌های ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۷۶۵ و ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۷۶۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم تکمیل فرآیند قانونی خروج اراضی از محدوده شهر در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و با توجه به مفاد مصوبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، ضمن تأیید نهایی مصوبه کمیسیون ماده پنج آن شهر با خروج اراضی موردنظر از محدوده شهر موافقت شد .

    در پایان آمده است : در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌ها ، نقشه محدوده طرح جامع پس از انجام اصلاحات بر اساس نظر شورای‌عالی جهت ابلاغ به مراجع ذیربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار تهران ضمن اعلام پذیرش طرح جامع محدوده ۹۲ هکتاری ...

    |

    مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

    |

    احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

    |

    نظرات کاربران