در حال بارگذاری ...

ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان گیلان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان خبر داد .

محمدرضا فلاحتگر در شورای مسکن استان گیلان ، با اشاره به تعهد ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان گیلان در برش سه ساله ، اظهار کرد : تعهد طرح حمایتی شهری ، بازآفرینی شهری ، تسهیلات خودمالک شهری و تسهیلات مسکن روستایی به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد ، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد ، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد است .

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد طرح حمایتی شهری در حال ساخت است ، افزود : ۵۹۲۴ واحد بازآفرینی شهری ، ۴۰۶۴ واحد خودمالک شهری و ۲۲ هزار و ۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیز در دست ساخت است .

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به صدور ۳۱ هزار و ۳۲۰ پروانه شهری ساخت مسکن در بخش خصوصی و ۴۳ هزار و ۹۲۱ پروانه روستایی ، تصریح کرد : در طرح حمایتی شهری ، ۱۱ هزار و ۱۷۱ واحد در قالب انبوه ساز و ۱۷۵۵ واحد در قالب گروه ساخت و طرح جوانی جمعیت محقق شده است .

فلاحتگر با بیان اینکه رتبه گیلان در بخش مدیریت زمین از ۲۳ به ۱۲ در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است ، متذکر شد : تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی (۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد) را نشان می‌دهد .

وی از ساخت ۳۸۱۵ واحد با روش‌های نوین و صنعتی سازی خبر داد و بیان کرد : تعداد کل ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ۳۰۸۹ نفر است که شاهد تایید نهایی ۱۳۸۶ نفر هستیم ؛ تاکنون برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان نیز انجام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در مسکن محرومین شهری را ۱۴۵۰ واحد دانست و تاکید کرد : تامین زمین برای ۵۲۵ واحد در شهرهای رشت ، شفت ، فومن ، بندر انزلی ، آستارا ، صومعه سرا و کیاشهر به مساحت ۲۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع انجام شده که در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می‌گیرد .

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این جلسه از روند اجرای پروژه‌های مسکن استان ابراز رضایت کرد و افزود : تعهدی که دولت‌ها در اجرای پروژه‌های ملی دارند در واقع تعهد حاکمیت به مردم است زیرا این مصوبات در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد و دولت‌ها موظف به تکمیل طرح‌های نیمه تمام هستند .

استاندار گیلان اضافه کرد : هم‌اکنون پیشرفت برخی از پروژه‌های مسکن که به صورت فازبندی در حال اجراست روند روبه رشدی دارد و متقاضی دارای آورده بیشتر می‌تواند مسکن خود را طبق اولویت‌بندی تحویل گیرد ، دستگاه‌های متولی نیز با واگذاری مسکن به طور کامل شیرینی این تحویل را در کام مردم ماندگار کنند . دستگاه‌های خدمات‌رسان به هنگام جانمایی پروژه‌ها ایجاد زیرساخت‌ها را به بهترین نحو مد نظر داشته باشند و فاصله زیرساخت‌هایی آب و برق ، گاز ، فاضلاب و مخابرات و غیره را با پروژه مسکن در حال اجرا از همه زوایا مورد بررسی و توجه قرار دهند .

عباسی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های متولی در فرایند اجرای پروژه‌ها از آماده‌سازی زمین ، پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت‌ها تا واگذاری مسکن گفت : کارها باید با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود، همچنین باید با تمرکززدایی از مرکز ، متقاضیان را به سمت شهرستان‌ها هدایت کرد چون تامین زیرساخت‌ها در مرکز استان با دشواری‌های بیشتری نسبت به شهرستان‌ها همراه است .

استاندار گیلان در ادامه از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری بیشتری داشته باشند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

|

در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

|

طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

|

با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

|

نظرات کاربران