در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ تاکنون

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از سال ۱۴۰۰ تا کنون طرح تفصیلی ۱۶ شهر استان اصفهان ابلاغ شده است .

    محمد بنائیان اظهار کرد : در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است . از مهم‌ترین طرح‌های فراشهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰ ، طرح‌های جامع نواحی مرکزی ، غرب ، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰ ، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    وی در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این استان گفت : از سال ۱۴۰۰ تا کنون در مجموع طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان ابلاغ شده است .

    بنائیان با بیان اینکه در سال جاری تا کنون طرح تفصیلی ۲ شهر استان اصفهان ابلاغ شد ، عنوان کرد : این شهرها شامل دهق و دستگرد بوده همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز طرح تفصیلی ۶ شهر فرخی ، کوهپایه ، دهاقان ، بافران ، شهرضا و شاپورآباد ابلاغ شد .

    وی افزود : در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهرِ پیربکران ، داران ، سفیدشهر ، رضوانشهر ، گلشهر ، گوگد و کاشان و در سال ۱۴۰۰ طرح تفصیلی ۳ شهرِ خورزوق ، کلیشاد و سودرجان و گلدشت ابلاغ شده است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد : به طور کلی هم اکنون ۳۹ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۲۱ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ هستند ، تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ است و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرایند قانونی ابلاغ آن‌ها در دست اقدام قرار دارد .

    وی گفت : مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر نیز در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی است .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران