در حال بارگذاری ...
  • رشد نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان

    از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : صدور ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی و بهره برداری از سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان طی سه سال اخیر، بیانگر رشد نوسازی مسکن در بافت های فرسوده گلستان است .

    سید محمد حسینی اظهار کرد : نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در راستای سیاست‌های کلان دولت برای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود و نقش مهمی در کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله و بهبود وضعیت ساخت و سازها دارد .

    وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با رویکرد ارتقا ایمنی و کیفیت زندگی ساکنان در استان گلستان سرعت گرفته ، گفت : از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

    حسینی ادامه داد : وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ویژه‌ای اعم از بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی و اعطای وام‌های کم بهره ، برای ساکنان در این بافت‌ها در نظر گرفته که تاکنون هزار و ۹۰۸ وام نوسازی به مردم گلستان واگذار شد . نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری علاوه بر بهبود وضعیت مسکن به رونق اقتصادی محلات کمک کرده و منجر به افزایش سطح رفاه عمومی خواهد شد .

    وی در انتها با بیان اینکه رشد نوسازی مسکن در بافت فرسوده گلستان دلایل مختلفی دارد ، گفت : یکی از این دلایل آگاهی یافتن مردم به مزایا نوسازی در بافت فرسوده بوده که این مزایا شامل افزایش ایمنی ، بهبود کیفیت زندگی و افزایش ارزش سرمایه‌گذاری است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه ...

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین ...

    |

    نظرات کاربران