در حال بارگذاری ...
  • الحاق بیش از ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵ ماه ابتدای امسال

    عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای امسال (۱۴۰۳) شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار مساحت از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس آمار ارایه شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد بخش مسکن و شهرسازی در ۵ ماه نخست امسال شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شوای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار اراضی از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای طرح نهضت ملی مسکن است .

    معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی ، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن را از ابتدای شروع طرح و همچنین شورای‌عالی شهرسازی و معماری را در ۵ ماه ابتدای سال جاری تشریح کرد .

    بر اساس این گزارش ، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در خصوص مجموع واحدهای مسکونی شروع‌ شده ، در دست ساخت و تکمیل‌شده به تعداد ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد است . تفکیک واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن شامل واگذاری انفرادی و گروهی زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله در شهرها به تعداد ۳۴۰ هزار و ۴۶۵ واحد، واگذاری انفرادی زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله در روستاها به تعداد ۸۵ هزار واحد ، واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرها به تعداد ۷۴ هزار و ۶۵۸ واحد ، واحدهای حمایتی تعریف‌شده موثر به صورت انبوه‌سازی روی اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله در شهرها به تعداد ۷۲۰ هزار و ۳۳۸ واحد ، تامین مسکن ملی و سازمانی نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد ، نوسازی بافت فرسوده شهری به تعداد ۳۰۰ هزار واحد ، پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی دارای زمین (خودمالکان) به تعداد ۲۰۶ هزار و ۲۳۵ واحد، پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به تعداد ۵۷۴ هزار و ۱۹۲ واحد و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به تعداد ۱۳۲ هزار و ۴۱۶ واحد است .

    بر اساس آمار ، عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای امسال (۱۴۰۳) شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار مساحت از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ است .

    الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی ۵ ماه ابتدای ۱۴۰۳ :

    مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در پنج ماه ابتدای ۱۴۰۳ در خصوص نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی به محدوده شهرها شامل الحاق ۵۱۵ هکتار اراضی به شهر پیشوا ، الحاق ۱۲ هکتار اراضی به شهر پردیس ، الحاق ۱۵۰ هکتار اراضی برای احداث شهرک مسکونی آذرشهر در استان آذربایجان شرقی ، الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشه‌کش در شهر کرمانشاه، الحاق ۲۱ هکتار اراضی در شهر جوانرود کرمانشاه ، الحاق ۳۸۰ هکتار اراضی کوهمره برای احداث شهرک در استان فارس و الحاق ۸۸۰ هکتار اراضی در استان فارس برای احداث شهرک داریان است .

    مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان‌ها در خصوص نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای سال جاری نیز شامل تغییر کاربری ۱۹۱۷ مترمربع اراضی در شهر دندی استان زنجان تحت مالکیت بنیاد مسکن و تغییر کاربری حمل و نقل و فضای سبز ۳۵ هزار مترمربع در شهر رامشیر استان خوزستان تحت مالکیت اداره کل راه و شهرسازی است .




    مطالب مرتبط

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران