در حال بارگذاری ...

اجرای ۴۱ طرح بازآفرینی شهری در استان اصفهان

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۴۱ طرح بازآفرینی شهری در استان اصفهان اجرا شده است .

حمیدرضا فلاح اظهار کرد : در سال‌های اخیر اجرای ۵۳ طرح بازآفرینی شهری با افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد . در حال حاضر از این تعداد ۱۲ پروژه فعال است و بقیه به بهره‌برداری رسیده‌اند .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به وضع تسهیلات محدوده‌های بازآفرینی شهری در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد : در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

وی بیان کرد : از این تعداد ، برای یک هزار و ۹۰ واحد مسکونی امضا قرارداد صورت گرفته است .

فلاح مجموع تسهیلات تخصیصی محدوده‌های بازآفرینی شهری در استان اصفهان طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد .




مطالب مرتبط

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

نظرات کاربران