در حال بارگذاری ...
  • ۱۵۰ مشاور املاک غیرمجاز و متخلف قم پلمب شدند

    واحدهای پلمب شده تا زمانی که پروانه کسب خود را دریافت نکنند ، از وضعیت پلمب خارج نخواهند شد . در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم گفت : طی یک سال گذشته ۱۵۰ مشاور املاک متخلف و غیرمجاز این استان به‌ خاطر نداشتن پروانه کسب و صادر نکردن کد رهگیری و دریافت وجه بیش از تعرفه مجاز ، پلمب شدند .

    کریم دلفانی اظهار کرد : طبق مصوبه شورای تامین استان ، مشاوران املاکی که جواز کسب نداشته باشند ، پلمب می‌شوند .

    وی با اشاره به گشت‌های مشترک تعزیرات ، راه و شهرسازی و اماکن از مشاوران املاک ، گفت : داشتن پروانه صنفی ، صدور فاکتور و کد رهگیری از مواردی است که مشاوران املاک باید به آنها توجه کنند . دریافت وجه بیشتر از تعرفه قانونی از خریداران و فروشندگان املاک نیز از مواردی است که طبق قانون جرایمی برای آن تعیین شده است .

    وی گفت : واحدهای پلمب شده تا زمانی که پروانه کسب خود را دریافت نکنند ، از وضعیت پلمب خارج نخواهند شد . در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند .

    وی عنوان کرد : در شهر قم نیز ۲ هزار و ۱۸۳ مشاور املاک ، در شهرستان کهک ۶۰ بنگاه املاک ، در شهر قنوات ۹۳ مشاور املاک ، شهر دستجرد ۲۶ مشاور املاک و در شهر جعفریه نیز هفت مشاور املاک فعال است .

     




    مطالب مرتبط

    هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

    |

    وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد .

    |

    مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    |

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران