در حال بارگذاری ...

تامین ۲ هکتار زمین برای فضاهای آموزشی ، فرهنگی و ورزشی مسکن مهر شوش

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شوش از تامین دو هکتار زمین برای احداث فضاهای آموزشی ، فرهنگی و ورزشی مسکن مهر شهرستان خبر داد .

حسین کرملا چعب در حاشیه شورای مسکن شوش بیان کرد : برای ساماندهی تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان آمادگی کامل را داریم و برای اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان از تمام ظرفیت‌ها بهره خواهیم گرفت . برای احداث فضاهای آموزشی ، فرهنگی و ورزشی مسکن مهر شوش بیش از دو هکتار زمین تامین شده است و به دستگاه‌های خدمات رسان اطلاع رسانی شده است .

کرملاچعب با اشاره به لزوم اتمام پروژه مسکن مهر در شهرستان اظهار داشت : تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شوش بیان کرد : نشست‌های متعددی طی ماه‌های اخیر برای گره گشایی از طرح‌های مسکن مهر باقی مانده این شهرستان برگزار و روند بهره برداری از این طرح‌ها سرعت گرفته است .

در ادامه این نشست محسن حویزه ، فرماندار شهرستان شوش به اهمیت تکمیل مسکن مهر شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت : تمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر شوش با پیگیری‌های فراوان تا پایان امسال تکمیل و با تحویل به متقاضیان ، پرونده مسکن مهر در این شهرستان سرانجام پس از چند دهه بسته می‌شود .

فرماندار شوش گفت : چهار هزار و ۴۰۴ واحد مسکن مهر در قالب ۲۴ تعاونی در شوش تعریف شد که سه هزار و ۳۶۸ واحد تاکنون تکمیل و به متقاضیان تحویل شده و یک هزار و ۳۴ واحد باقیمانده است .

وی با بیان اینکه طرح ۱۴۴ واحدی مسکن مهر شوش پیشرفت فیزیک خوبی دارد و بتن ریزی سقف و ستون‌ها در حال انجام است ، افزود : تزریق پول به این طرح می‌تواند منجر به سرعت بخشی در بهره برداری شود که این مهم از طریق بانک مسکن در حال پیگیری است .

حویزه با بیان اینکه گره گشایی از طرح ۲۴ واحدی مسکن مهر نیز در حال انجام است ، بیان کرد : جا به جایی برخی زیرساخت‌ها از جمله لوله آب واقع در یکی از این طرح‌ها به عنوان اولویت در دستور کار است و تا روزهای آینده این موضوع اجرایی می‌شود . شبکه گاز طرح‌های مسکن مهر این شهرستان اجرا و انشعاب‌ها نصب شده است که با توجه به آماده بهره برداری بودن تعداد دیگری از واحدهای مسکن مهر ، مقرر شد تا توسعه شبکه مورد نیاز این واحدها نیز طی یک ماه آینده توسط اداره گاز شوش اجرا شود .

فرماندار شوش گفت : اداره برق برای نصب انشعاب‌های برق واحدهای مسکن مهر شوش آمادگی کامل دارد و در برخی واحدها نیز تابلوی برق آنها نصب است که به محض پرداخت هزینه اشتراک برق این واحدها وصل می‌شود .

گفتنی است ، احداث بیش از سه هزار واحد مسکن مهر در شوش آغاز شده بود که ۲۲۴ واحد آن با وجود گذشت سال‌ها نیمه تمام باقیمانده است .

نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که برای خانه دار شدن مردم از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده خواهد شد .

جمع کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شوش ۱۰ هزار و ۳۵ نفر بوده که درخواست ۲ هزار و ۱۰۰ نفر تأیید نهایی شدند .




مطالب مرتبط

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

نظرات کاربران