در حال بارگذاری ...
  • موضوع مسکن ایثارگران را از وزارت راه و بنیاد شهید مطالبه کنید

    قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی با توجه به تکالیف قانونی برای تامین مسکن ایثارگران تصریح کرد : بخش اعظم ایثارگران مسکن و زمین دریافت نکرده اند. به همین دلیل اولین موضوعی که در حوزه مسکن ورود کرده‌ام مربوط به امور ایثارگران است .

    فرزانه صادق در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ایثارگران در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در هفته دفاع مقدس هستیم و خدا را شاکرم که در این هفته تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران رد و بدل شد که به مسکن ایثارگران مرتبط است .

    وی افزود : قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «اعداد و ارقام مربوط به تامین مسکن ایثارگران اصلا قابل رضایت نیست» گفت : به رغم اینکه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به موضوع تامین مسکن ایثارگران اشاره شده است ، بخش اعظم ایثارگران نه مسکن و نه زمین دریافت کرده اند و باید این قانون اجرایی شود. به همین دلیل اولین موضوعی که در حوزه مسکن پیگیری می‌کنم مربوط به تامین مسکن ایثارگران است .

    صادق با بیان اینکه تامین مسکن باید برای تمام اقشار جامعه اجرایی شود ؛ ادامه داد : البته قانون ، تکلیف ما در قبال برخی اقشار از جمله ایثارگران را سنگین تر کرده است . پس با اولویت در چارچوبی که ضوابط و مقررات وجود دارد ، این اتفاق خواهد افتاد .

    وی در ادامه گفت : این تفاهم نامه بخش دیگری نیز دارد که طبق آن بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند زمین های خود را برای تامین مسکن ایثارگران معرفی کند تا ارزش افزایی بر روی آنها انجام شود و در اختیار مشمولان قرار گیرد . همچنین کارگروهی چگونگی اجرای این تفاهمنامه را رصد می کند .

    وزیر راه و شهرسازی در پایان از رسانه ها درخواست کرد تا روند پیشرفت مسکن ایثارگران را از وزارت راه و بنیاد شهید مطالبه کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

    |

    در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران