در حال بارگذاری ...

تحول در صنعت ساختمان‌سازی گلستان با استفاده از فناوری‌های نوین

فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : در طرح‌های بزرگی مثل نهضت ملی مسکن ، استفاده از فناوری های نوین ، امکان تولید سریع و به صرفه واحدهای مسکونی را فراهم می کند .

سید محمد حسینی اظهار کرد : استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه ساخت و ساز ، به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی برای کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش سرعت اجرای پروژه‌های مسکن ، مورد توجه جدی فعالان حوزه مسکن قرار گرفته است . فناوری‌های نوین نظیر سازه‌های پیش ساخته ، استفاده از مصالح پیشرفته و سیستم‌های سازه‌ای مدرن ، می‌توانند تحول بزرگی در صنعت ساختمان‌سازی ایجاد کنند .

حسینی ادامه داد : بهره گیری از این فناوری‌ها نه تنها زمان اجرای پروژه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد ، بلکه با کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی کار و مصالح ، قیمت نهایی واحدهای مسکونی نیز کاهش می‌یابد . در طرح‌های بزرگی مثل نهضت ملی مسکن ، استفاده از این فناوری‌ها ، امکان تولید سریع و به صرفه واحدهای مسکونی را فراهم می‌کند .

وی افزود : فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها تاکید کرد : در وزارت راه و شهرسازی مشوق‌هایی برای استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت و سازها پیش بینی شده که این اقدام قابل توسعه و افزایش است .




مطالب مرتبط

تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

|

در حال حاضر ۱۶ پیمانکار بومی در این پروژه مشغول به فعالیت بوده و بلوک ها در مراحل مختلف ساخت اعم از اجرای اسکلت ، سفت کاری ، اجرای تاسیسات و نماسازی هستند .

|

در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

|

همکاری با پیمانکاران و سازندگان بومی و تسهیل گری در استفاده از ظرفیت سازندگان بومی در پروژه‌های عمرانی استان همواره اصلی ترین دغدغه ما بوده است . سازندگان و پیمانکاران بازوی دولت در احداث پروژه های عمرانی هستند .

|

طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

|

نظرات کاربران