در حال بارگذاری ...

توانمندسازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در زنجان ؛ گام‌های کلیدی در بهبود زیرساخت‌ها و اقتصاد محلی

ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ساکنان توانمند شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : رویکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، توانمندسازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی است و باید ساکنین در این محلات به لحاظ زیرساختی و اقتصادی توانمند شوند .

علی عباسی گفت : استان زنجان دارای ۱۱ سکونت‌گاه غیررسمی است که از این تعداد ، هشت سکونت‌گاه در شهر زنجان ، دو سکونتگاه در شهرستان ابهر و یک سکونت‌گاه در شهرستان قیدار قرار دارد . در سفر نخست هیأت دولت به استان زنجان ، رئیس‌جمهور شهید دستور تسریع در رفع مشکلات و ساماندهی محله کوی فلسطین را صادر کرد .

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود : پس از سفر رئیس‌جمهور شهید ، طرح جابه‌جایی کوی فلسطین به یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی تبدیل شد . بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده ، واحدهایی که در حریم راه‌آهن قرار دارند ، در اولویت نخست برای جابه‌جایی قرار گرفته‌اند .

عباسی تأکید کرد : ساکنان کوی فلسطین زنجان هم‌زمان با احداث و تحویل واحدها ، بر اساس اولویت در چند نوبت به واحدهای جدید انتقال داده می‌شوند . طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده ، در چند فاز ، ۳۴ واحد به پروژه‌های نهضت ملی مسکن بر اساس اولویت تا شهریورماه معرفی شده است .

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد : انشعابات گاز و فاضلاب در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده و تنها تأمین زیرساخت آب و برق باقی مانده است که امیدواریم با همکاری شرکت‌های سازنده به زودی تأمین شود .

عباسی اظهار کرد : مجموع واحدهای موجود در کوی فلسطین ۱۲۹ واحد است که از این تعداد ، ۹ واحد تجاری و ۱۲۰ واحد مسکونی مشمول طرح جابه‌جایی هستند .

وی با بیان اینکه رویکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، توانمندسازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی است ، یادآور شد : ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ساکنان توانمند شوند .

عباسی همچنین بیان کرد : ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در استان باید به لحاظ زیرساختی و اقتصادی توانمند شوند . اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای توانمندسازی ساکنان ، دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف خیاطی و ICDL برگزار می‌کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت : امروز رزمایش گروه‌های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن ...

|

ورود بسیج به اقناع سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد . 

|

از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

|

با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

|

از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

|

نظرات کاربران