در حال بارگذاری ...

نوسازی ۳۰۹ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شد

از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از شروع نوسازی ۳۰۹ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور از ابتدای شروع قانون جهش تولید مسکن تاکنون خبر داد .

پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت با حضور شهرداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به‌صورت وبیناری برگزار شد .

محمد آیینی در این جلسه از آغاز نوسازی ۳۰۹ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور از زمان اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد .

آیینی در ادامه اشاره کرد که این واحدها در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور ، توسط مردم و با استفاده از مشوق‌های مختلف اداری ، مالی و شهرسازی در حال ساخت است . استان‌های تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین میزان نوسازی مسکن را دارند .

خروج برخی محلات از محدوده هدف بازآفرینی شهری

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه بزرگترین نیاز کشور در حال حاضر امیدآفرینی است ، گفت : محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در استان‌ها نیاز به بازنگری دارد. برخی محلات که بیش از ۵۰ درصد نوسازی شده‌اند باید از بافت خارج شوند ، زیرا این محلات روند نوسازی را طی کرده‌اند و محلات ناپایدارتر باید جایگزین آن‌ها شوند . بنابراین ، بازنگری دقیق محدوده محلات هدف ضروری است .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد : براساس برنامه هفتم توسعه، باید تا پایان این برنامه ۲۰ درصد از سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور کاهش یابد . این بدان معناست که باید هر سال ۷ هزار هکتار از سطح بافت فرسوده کشور کاسته شود ؛ بنابراین ، این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌های سالانه گنجانده و تدابیر عملیاتی برای آن اتخاذ شود .

آیینی همچنین شاخص مهم دیگر در برنامه هفتم توسعه را ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد برشمرد و گفت : در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و سهم استان‌ها مشخص شود .

ورود اطلاعات ۴۱۱ شهر به سامانه

در این جلسه ، منصور استادی ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران ، گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه کرد و گفت : از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

وی افزود : در هفته گذشته نیز هزار و ۴۳۳ واحد در سامانه بارگذاری شده است . لازم به ذکر است که ۷۳۸ شهر مصوب داریم که از این تعداد ، ۴۱۱ شهر و به عبارتی ۵۶ درصد شهرها اطلاعات پروانه‌های صادره را در سامانه ثبت می‌کنند . انتظار داریم این عدد به بالای ۷۰ درصد برسد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه ...

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

جنوب کرمان آمادگی جهت جذب سهمیه سایر استان‌هایی که در جذب قیر موفق نبودند به وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند .

|

اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

|

نظرات کاربران