در حال بارگذاری ...

برنامه‌ریزی برای تولید مسکن ارزان قیمت در استان گلستان

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای گسترده طرح نهضت ملی مسکن در این استان با هدف تولید مسکن ارزان قیمت خبر داد .

سید محمد حسینی با اشاره به رشد روزافزون تقاضای مسکن ، گفت : در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی در تأمین مسکن ارزان‌قیمت ، به‌ویژه در مناطق شهری ، مواجه بوده‌ایم . در همین راستا ، طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از طرح‌های کلیدی دولت برای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفت و تاکنون اقداماتی گسترده در این زمینه انجام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

حسینی همچنین تصریح کرد : به منظور پاسخ به این نیاز گسترده ، تاکنون ۲۳۰ پروژه ساخت و ساز مسکن در سراسر استان کلید خورده است . این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان ، از جمله گرگان ، گنبد کاووس ، علی‌آباد کتول و سایر شهرهای کوچک و بزرگ در حال اجرا هستند .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید مسکن ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفته ، گفت : یکی از راهکارهای کاهش قیمت مسکن، استفاده از اراضی دولتی است . تاکنون بیش از ۴۰۰ هکتار زمین از روش‌های مختلف در استان گلستان برای ساخت مسکن تأمین شده است که از این مقدار ، ۸۰ هکتار از طریق ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تأمین گردیده است .

حسینی همچنین اظهار کرد : با توجه به وجود اراضی با ارزش کشاورزی در استان گلستان و تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر منع استفاده از اراضی درجه‌دار کشاورزی برای ساخت مسکن ، با معضل بزرگی در این حوزه روبرو هستیم .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود : تولید مسکن ارزان‌قیمت منوط به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است تا با واگذاری اراضی مازاد خود به سازمان ملی زمین و مسکن ، نقشی مؤثر در کاهش قیمت تمام‌شده مسکن داشته باشند .




مطالب مرتبط

در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

نظرات کاربران