در حال بارگذاری ...

استفاده از تجربه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در شناسایی اراضی ملی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی اراضی ملی خوب عمل کرده است ، گفت : سایر ادارات می‌توانند از تجربه این اداره‌کل در کاداستر اراضی ملی استفاده کنند .

در راستای پایش تخصصی اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ سازمان ملی زمین و مسکن ، دور دوم همایش فصلی منطقه ۴ گروه‌بندی‌های استانی با حضور مدیران و کارشناسان این سازمان و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های قم ، اصفهان ، فارس ، چهارمحال و بختیاری ، کهکیلویه و بویراحمد ، خوزستان و بوشهر به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد .

در این جلسه ، غلامعباس نظرخانی ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ، پیرامون اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد : به لطف خدا ، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نسبت به دور قبل ، اقدامات بسیار شایسته و در خور تقدیری را رقم زده‌اند. حداقل ادارات کل راه و شهرسازی این هفت استان ، اقدامات رو به جلویی داشته و با نگاه به برنامه اجرایی ، برخی از استان‌ها موفق شده‌اند در طی این ۶ ماه ، ۱۰۰ درصد برنامه یک‌ساله را به تحقق برسانند . موارد عدم تحقق نیز به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود و به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت : به طور کلی تقریباً در تمام سرفصل‌های حوزه معاونت املاک و حقوقی ، در بخش‌های (دفتر املاک ، دفتر بانک زمین ، دفتر حقوقی امور قراردادها و تا حدودی در دفتر واگذاری) اجازه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و برون‌سپاری امور داده شده است .

به گفته نظرخانی ، انتظار مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن این است که ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در ۶ ماه اخیر از ظرفیت برون‌سپاری برای موارد مذکور استفاده کرده باشند .

وی با اشاره به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به برنامه اجرایی در ۶ ماه اول سال جاری اظهار کرد : با بررسی انجام‌شده ، عملکرد این اداره کل در حوزه املاک و حقوقی در اکثر برنامه‌ها نسبت به پیش‌بینی از ۱۰۰ درصد عبور کرده است که نشان از تدبیر درست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و زحمت سایر کارکنان در این اداره کل دارد تا این موفقیت حاصل شود .

سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان موفق به کسب اسناد تک‌برگ برای حدود ۲۳ هکتار اراضی در محدوده شهرهای استان شده است ، گفت : این اقدام با بازشماری و شناسایی اراضی انجام شده که کار بسیار مهم و پرزحمتی بوده است.

وی همچنین اشاره کرد که این اداره کل در مقام شناسایی اراضی ملی خوب عمل کرده است. اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال توانسته است اراضی ملی را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: دیگر ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها می‌توانند از این تجربه استفاده کرده و با بهره‌گیری از شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کاداستر و تعیین تکلیف اراضی ملی داخل محدوده و حریم ، اهداف حفظ و حراست از اراضی را پیش ببرند.




مطالب مرتبط

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

۱۰ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف ۲.۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرهای داران و دامنه در مرحله اجرا و خلع ید قرار دارد .

|

مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

|

نظرات کاربران