در حال بارگذاری ...

تحصیل ۲۷ هزار هکتار زمین دولتی در کشور

تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : با برگزاری همایش‌های تخصصی پایش اهداف و برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن و رفع مشکلات کاربردی و عملیاتی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ، امسال توانستیم بالغ بر ۲۷ هزار هکتار زمین تحصیل کنیم .

تقی رضایی در خصوص مهمترین برآیند همایش تخصصی پایش اهداف و برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن که در استان اصفهان برگزار شد ، اظهار کرد : در این همایش ضمن دیدار با مدیران و کارشناسان هفت استان هم‌جوار کشور ، عملکرد ادارات در قیاس با برنامه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و برای مشکلات موجود تصمیم‌گیری شد .  

وی با اشاره به نتایج حاصل شده از برگزاری این جلسات ، افزود : با برگزاری این گونه همایش‌ها و رفع موانع موجود ، امسال پس از ۶ ماه تلاش بی وفقه توانستیم بالغ بر ۲۷ هزار هکتار زمین تحصیل و ۳۴ هزار و ۸۵۹ سند تک برگ شده از سازمان ثبت اسناد و املاک اخذ کنیم .  

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : برآیند این جلسه که با حضور مدیران و کارکنان ادارات کل استان‌های قم ، اصفهان ، فارس ، چهارمحال و بختیاری ، کهکیلویه و بویراحمد ، خوزستان و بوشهر برگزار شد ، رفع مشکلات کاربردی و عملیاتی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بود .  

وی بیان کرد : آموزش پنجره واحد مدیریت زمین برای جلوگیری از تعدی و تعرض به اراضی ملی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در میز کار هر استان تبیین شد . تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم . 




مطالب مرتبط

بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان‌های تهران ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ داده است .

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

|

نظرات کاربران