در حال بارگذاری ...

موافقت با الحاق ۴۹۱ هکتار به محدوده شهر اهواز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از موافقت با الحاق ۴۹۱ هکتار به محدوده شهر اهواز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برگزاری جلسه کارگروه امور زیربنایی استان خبر داد .

شبنم کوچک‌پور از برگزاری جلسه کارگروه امور زیربنایی در خصوص الحاق به محدود شهر اهواز و مکان‌یابی شهرک مسکونی در رامهرمز خبر داد .

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

کوچک پور با اشاره به اینکه تمامی مصوبات نهایتا باید به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برسند ، افزود : در این جلسه مکان یابی شهرک مسکونی رامهرمز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز به تصویب رسید .

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت : این جلسه در راستای تحقق اهداف دولت در خصوص تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و همچنین رونق و گسترش کسب و کار تشکیل شد .

کوچک پور گفت : کلیه موارد طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان در حوزه شهرسازی را خارج از نوبت بررسی خواهیم کرد تا این طرح ملی در موعد مقرر به سرانجام برسد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

|

پس از تأیید طرح جامع این دو شهر از سوی وزارت راه و شهرسازی ، طرح تفصیلی باید در کمیسیون ماده ۵ تأیید شود . علاوه بر بحث طرح جامع تفصیلی این دو شهر ، موضوع اصلاح حریم شهر منصوریه نیز مطرح شد که جهت اراضی کشاورزی و کمک به شهر و شهرداری اصلاح شد .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

|

نظرات کاربران