در حال بارگذاری ...

اجرای طرح واگذاری ‌زمین‌ به خانواده‌های شهدا و جانبازان در خوزستان

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از طرح واگذاری زمین ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان در استان خبر داد .

مرتضی میثاقی با اشاره به اختصاص زمین به اقشار ویژه در استان اظهار کرد : بر اساس ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مسئولیت تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط در قالب واگذاری زمین و مسکن را دارد .

وی افزود : سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد : کلیه مراحل اداری این نفرات انجام شده و درخواست همگی در جلسه هیئت نمایندگی مطرح و مصوب شده است . قطعات زمین در نظر گرفته شده برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران تخصیص یافته و در مرحله نهایی واگذاری است .




مطالب مرتبط

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران