در حال بارگذاری ...

تامین مسکن ایثارگران ؛ دستورالعمل اجرای قانونی است که چند دهه از تصویب آن گذشته و به آن عمل نشده است

در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، صادق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه تأمین مسکن ایثارگران که هفته گذشته بین بنیاد شهید و ایثارگران و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شد ، گفت : این تفاهم نامه ، موضوع جدیدی نیست ، بلکه دستورالعمل اجرای قانونی‌ است که چند دهه از تصویب آن گذشته اما به آن عمل نشده است و از خانواده شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

فرزانه صادق در دیدار محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با جمعی از فرزندان شاهد و خانواده معزز شهدا که هم‌زمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع) برگزار شد ، با بیان اینکه متأسفانه در همه دولت‌های گذشته ، وجهه سیاسی در حضور یا عدم حضور فرزندان شهدا در جلسات مدیران نظام تأثیر زیادی داشته است ، گفت : امروز خوشحالم که جمعی از خواهران و برادرانم ، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان و با نگاه‌های سیاسی گاها متفاوت در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور ، دور یک میز گرد هم آمده اند و نظراتشان را بیان می‌کنند .

صادق با بیان اینکه جامعه نخبگانی فرزندان شهدا به نسبت جامعه نخبگانی کشور ، جمعیت قابل توجه و چشمگیری است ، گفت : بر خلاف تبلیغاتی که می شود ما خودمان با تمام مشکلاتی که در نبود پدرانمان با آنها روبرو بودیم ، مبارزه کردیم ، چون خون پدرانی در رگ‌های ما جریان دارد که بدون محاسبات معمول ،‌ عزیزترین آدم‌های زندگی‌شان یعنی فرزندان ، همسر و پدر و مادرشان را گذاشتند و به دنبال آرمان هایشان رفتند ، برای آنها آب و خاک و سرزمینشان از همه چیز مهم تر بود .

وی در ادامه با توضیح درباره تفاهم نامه تأمین مسکن ایثارگران که هفته گذشته بین بنیاد شهید و ایثارگران و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شد ، افزود : این تفاهم نامه ، موضوع جدیدی نیست ، بلکه دستورالعمل اجرای قانونی‌ است که چند دهه از تصویب آن گذشته اما به آن عمل نشده است .

صادق در ادامه گفت :‌ در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .




مطالب مرتبط

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

|

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران