در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۱۰۲ فقره سند تک برگ اراضی ملی شهرستان گلپایگان

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی ، ۱۰۲ فقره سند تک برگ اراضی دولتی و ملی این شهرستان اخذ شد .

    غلامرضا امینی اظهار کرد : با تلاش‌های به عمل آمده در این اداره و در راستای اجرای سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، در شهریورماه سال‌جاری اسناد تک برگ برای ۳.۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان اخذ شد .

    وی افزود : بر این اساس ۱۰۲ فقره سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان کرد : این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    وی با بیان اینکه اخذ اسناد تک برگی برای اراضی دولتی شهرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره است ، گفت : اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند .

    امینی ، افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    ۱۰ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف ۲.۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرهای داران و دامنه در مرحله اجرا و خلع ید قرار دارد .

    |

    بر اساس برنامه ، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳ هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان امیدیه اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران