در حال بارگذاری ...
  • تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد اولویت دولت است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از برنامه دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان موثر خبر داد و بر نقش تنظیم‌گری این معاونت در ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد .

    جلسه تودیع و معارفه مدیرکل دفتر پایش طرح های مسکن وزارت راه و شهرسازی ، از دفاتر زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان با حضور مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان ، سید احمد خادمیان مدیرکل پیشین دفتر طرح‌های پایش نهضت ملی مسکن و سعید شاهین فر سرپرست منصوب شده این دفتر با حضور تمامی کارشناسان و مدیران زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان در ساختمان دادمان برگزار شد .

    در این نشست ، مسعود بیات‌منش ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سید احمد خادمیان و بهره‌مندی از تجربیات وی در این دفتر اظهار امیدواری کرد تا سرپرست تازه منصوب شده این دفتر بتواند در پیشبرد اهداف معاونت مسکن و ساختمان و وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم مثمرثمر باشد و به خوبی نقش خود را ایفا کند .

    سرپرست معاونت مسکن و ساختمان بر سیاستگذاری و تسهیل‌گری این معاونت برای ساماندهی بازار مسکن و عمل به تعهد وزارتخانه برای خانه‌دار کردن متقاضیان موثر تاکید کرد و گفت : تلاش خواهیم کرد تا عملکردها و اندازه ورود دولت در تنظیم گری بازار مسکن و جامعه هدف نیازمند مسکن را تعیین کرده و بر همان اساس نیز گام برداریم و فعالیت کنیم .

    اولویت دولت تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد است

    بیات‌منش تصریح کرد : باید منابع کشور را به درستی بشناسیم و تلاش کنیم تا مسکن حمایتی را برای اقشار نیازمند و واجد شرایط تامین کنیم .

    وی بر نقش راهبری معاونت مسکن و ساختمان برای منابع صندوق ملی مسکن ، شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد و گفت : دفتر اقتصاد مسکن زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان که نقش برنامه ریزی و ارایه سیاستگذاری ، تحلیل های آماری و تنظیم ضوابط و آیین نامه ها را بر عهده دارد ، تقویت خواهد شد .

    واحدهای باقیمانده مسکن مهر به ۱۱۰ هزار واحد رسید/تکمیل و تحویل ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر

    سید احمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح های مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست بخشی از اقداماتی که در دوره مسئولیت خود به ثمر نشست را تشریح کرد و گفت : در ابتدای دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر را از دولت دوازدهم تحویل گرفتیم که هم اکنون واحدهای باقیمانده به ۱۱۰ هزار واحد رسیده است و مابقی تحویل متقاضیان شده است .

    خادمیان ادامه داد : تلاش برای همراه کردن بانک‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ، تکمیل و راه اندازی سامانه‌ها ، پاسخ به شکایات در دیوان عدالت اداری ، پاسخ به دیوان محاسبات در مورد سامانه‌ها و تجهیزات واحدهای مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر تکمیل شده و پاسخ به مراجعات مردمی از دیگر اقداماتی بوده که در این دفتر در دوران مسئولیت با همکاری سایر همکاران این دفتر انجام شد .

    عمل به تعهدات دولت چهاردهم در بخش مسکن را با جدیت پیگیری می‌کنیم

    سعید شاهین فر سرپرست دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های سید احمد خادمیان و مجموعه همکاران وی اظهار امیدواری کرد تا در دولت چهاردهم در پیشبرد اهداف دولت و پاسخ به نیازهای مردم در این بخش موثر عمل کند .  

    شاهین‌فر تصریح کرد : عمل به تعهدات دولت چهاردهم در بخش مسکن را با جدیت پیگیری می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

    |

    شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی دارد تا در صورت تأمین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز ، ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و ۳ هزار واحد مسکن مهر را در خردادماه تکمیل کرده و تحویل متقاضیان بدهد .

    |

    با تأکید وزیر راه و شهرسازی و تلاش‌هایی که در شهرهای جدید در حال انجام است ، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس قبل از اتمام دولت سیزدهم ، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد . در خردادماه حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران