در حال بارگذاری ...

پیشرفت ۹۰ درصدی بخشی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : احداث بخشی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر ، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .  

حمیدرضا فلاح اظهار کرد : این طرح شامل ساخت ۹۲۰ واحد مسکونی در ۱۲ بلوک در شهر شاهین شهر است .   

وی با بیان اینکه ساخت این واحدهای مسکونی از ۳ سال پیش آغاز شده است ، افزود : ۲ بلوک آن در مرحله نازک کاری و یک بلوک در مرحله سفت کاری قرار دارد .   

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : بخش بزرگی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر پیشرفت ۹۰ درصدی دارند .  

وی بیان کرد : در صورت اختصاص تسهیلات در قالب آورده متقاضیان ، دست کم ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر ، به بهره برداری می رسد . در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .




مطالب مرتبط

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

|

نظرات کاربران