پاسخ به ۲۵۰ هزار استعلام الکترونیکی بین دستگاهی در سازمان ملی زمین و مسکن
از جمله خدماتی که در بستر GSB ارائه میشود میتوان به استعلام هویتی ثبت احوال کشور ، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات ، دریافت نقشه از سازمان نقشهبرداری کشور و دریافت نشانی با کدپستی از شرکت پست اشاره کرد .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات ، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد : در راستای تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک ، این سازمان با اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور از طریق گذرگاه خدمات دولت ، گام بزرگی در جهت بهبود خدمات به شهروندان برداشته است .
مهدی منصوری گفت : ایجاد زیرساختهای نوین و یکپارچه برای تبادل اطلاعات و خدمات ، بین دستگاههای اجرایی لازمه تحقق دولت الکترونیکی پیشرفته است و با راهاندازی گذرگاه خدمات دولت و استفاده از فناوری «وب سرویس» ، سازمان ملی زمین و مسکن میتواند اطلاعات و خدمات خود را به شکل موثرتری به شهروندان ارائه دهد .
منصوری اظهار داشت : با این اتصال ، تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استانی و زیرمجموعههای آن میتوانند از طریق نرمافزارهای تخصصی و شبکه امن این سازمان ، به سرویسهای مرکز ملی تبادل اطلاعات دسترسی داشته باشند . این اقدام باعث شده است تا خدمات بهینهتر و سریعتری به شهروندان ارائه شود و مشکلات مربوط به نواقص برخی از بانکهای اطلاعاتی مرتفع گردد .
وی ادامه داد : از جمله خدماتی که در بستر GSB ارائه میشود میتوان به استعلام هویتی ثبت احوال کشور ، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات ، دریافت نقشه از سازمان نقشهبرداری کشور و دریافت نشانی با کدپستی از شرکت پست اشاره کرد .
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات ، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تصریح کرد : دو وبسرویس استعلام سوابق مالکیت دولتی (فرم ج) و استعلام یارانه اقشار ویژه نیز در اختیار سایر دستگاههای ذیربط قرار گرفته است . طی ماه گذشته ، بیش از ۲۵۰ هزار استعلام از این خدمات پاسخ داده شده است که نشاندهنده استقبال و کارایی بالای این سامانه است .
منصوری با اشاره به مزایای این سامانه افزود : اتصال به این بستر امن و اختصاصی ، نه تنها موجب تسریع و بهبود فرآیندهای اداری میشود ، بلکه با کاهش هزینهها و افزایش رضایتمندی شهروندان ، نقش مهمی در افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی دارد . همچنین ، با کاهش طول فرآیندهای اداری ، حفظ امنیت اطلاعات و ارائه خدمات سریعتر ، شهروندان میتوانند تجربه بهتری از خدمات دولتی داشته باشند .
وی تاکید کرد : این اقدامات بخشی طرح تحول دیجیتال سازمان ملی زمین و مسکن در جهت ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیکی و تحقق کامل دولت الکترونیک است که با توسعه و تکمیل این بستر ، تمامی شهروندان بتوانند به راحتی و با کمترین دغدغه ، از خدمات دولتی بهرهمند شوند .