در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان

با تمام توان پیگیر حل مسائل و مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و با وجود مشکلات مالی و اداری ، زمان زیادی را برای رفع این چالش‌ها داریم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه دولت جدید رویکرد تعهدات دولت قبلی را ۱۰۰ درصد به سرانجام خواهد رساند ، گفت : سیاست و رویکرد دولت جدید تکمیل و اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن است و تمام واریزی ها را به سرانجام خواهیم رساند.

جعفر قزوینیان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در کشور در دولت گذشته با شرایط خاص خود آغاز شد ، گفت : تعهد استان زنجان در این طرح ، ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی ، خودمالکی ، بافت فرسوده و مسکن روستایی است . از این تعداد ، دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی برای استان تعیین کرده است  .

وی با اشاره به آغاز اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان زنجان ، اظهار کرد : متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بیش از ۷۰ درصد است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تأکید کرد : هفت هزار نفر از متقاضیانی که تک واریزی داشتند ، تعیین تکلیف شدند . مشکلاتی در اخذ مجوز نوع خاک زمین در شهر زنجان وجود داشت که با تأخیر انجام شد. خوشبختانه در ماه گذشته بخشی از مشکلات زمین‌های «ثمین سه» حل شد و دو هزار و ۵۰۰ نفر که تک واریزی داشتند ، تمایل خود را برای تخصیص زمین در اراضی ثمین سه اعلام کردند .

قزوینیان با بیان اینکه آماده‌سازی زمین ثمین سه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در حال انجام است ، افزود : امیدواریم تعهد ۲۷ هزار واحد را با تأمین زمین اجرایی کنیم که بخشی از زمین‌های لیل آباد برای این منظور در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : با برگزاری جلسات کمیته‌های فنی شهرسازی در وزارتخانه ، مجوزهای ابتدایی اخذ شده و در نوبت شورای عالی شهرسازی است . با تکمیل روند اداری و اخذ مجوز ، مابقی تک واریزی‌ها که از سال ۱۴۰۰ و قبل از آن ثبت‌نام کرده‌اند ، تخصیص زمین خواهند شد . دولت جدید رویکرد تعهدات دولت قبلی را ۱۰۰ درصد به سرانجام خواهد رساند . در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی داشتیم ، سیاست و رویکرد دولت جدید تکمیل و اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن اعلام شد و تمام واریزی‌ها به سرانجام خواهند رسید .

قزوینیان گفت : با تمام توان پیگیر حل مسائل و مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم و با وجود مشکلات مالی و اداری ، زمان زیادی را برای رفع این چالش‌ها داریم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اجرای زیرساخت‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، بیان کرد : با توجه به تصمیم شورای عالی مسکن ، یک سوم هزینه زیرساخت‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است . تأمین اعتبار انجام شده و ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های آب و فاضلاب و برق پرداخت شده است تا تأمین زیرساخت‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری انجام شود .




مطالب مرتبط

در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

|

از ۲۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن بخش حمایتی ، تنها ۷ هزار نفر تعیین تکلیف نشده بودند و تک واریزی داشتند که از این تعداد به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در ثمین سه طی هفته‌های گذشته پیامک ارسال شد چرا که این تعداد در اولویت هستند .

|

ود ۲۰ هکتار زمین برای احداث کاربری‌های خدماتی ، تجاری و فرهنگی در این اراضی در نظر گرفته شده و از نظر استانداردهای شهرسازی ، شرایط خوبی دارد و نوع تفکیک هر قطعه ۲۰۰ متر مربع است که به هر ۲ خانوار ۲۰۰ متر زمین داده خواهد شد که دو واحد مسکونی با دو واحد پارکینگ خواهد بود به صورت ...

|

از هفته جاری ارسال پیامک به دو هزار و ۳۰۰ متقاضی که تک واریزی ۴۰ میلیون تومان داشتند آغاز شده است و این تعداد می‌توانند از امتیاز واگذاری زمین در «منطقه ثمین ۳» بهره‌مند شوند .

|

نظرات کاربران