در حال بارگذاری ...

شهرک جوانان و اراضی اسدگولی پروژه‌های شاخص بازآفرینی تبریز

در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز به شمار می‌روند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان این که در استان ۶ هزار و ۲۴۹ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد ، پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی را از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز عنوان کرد .

پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری به ریاست محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد . در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد .

سیداحمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان این که در آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۲۴۹ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد، تصریح کرد : در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان  و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز به شمار می‌روند .

وی ادامه داد : در پروژه شهرک جوانان تبریز ، هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی  در ۱۰ هکتار زمین واگذار شده توسط شهرداری این شهر در حال احداث است و مابقی پروژه توسط بنیاد مسکن در مرحله تهیه طرح آماده‌سازی قرار دارد . پروژه اراضی اسدگولی نیز دو بلوک مسکونی آن احداث شده و آماده واگذاری جهت جابه‌جایی ساکنان بوده و هم‌زمان ساخت بلوک‌های دیگر ادامه دارد .

موسوی با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی متعددی در استان آذربایجان شرقی در دست احداث است ، تصریح کرد : احداث کتابخانه ملازینال ، احداث فضای ورزشی و پارک گورستان ستارخان و احداث خانه محله در شهر تبریز و نیز احداث مرکز فوریت‌های پزشکی و مدرسه در شهر مرند از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه بازآفرینی شهری استان به شمار می‌رود . سال گذشته موفق به جذب ۹۹ درصد اعتبارات در این حوزه شدیم .




مطالب مرتبط

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

در برنامه هفتم توسعه کشور تمامی حمایت‌ها، تخفیفات و مساعدت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای محلات هدف بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده است‌ ، بنابراین ادارات کل راه و شهرسازی با ترغیب بخش خصوصی و غیر دولتی ، پروژه‌های محرک توسعه در صنایع محلی و بومی ، گردشگری ، ورزشی ، ...

|

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

نظرات کاربران