در حال بارگذاری ...
  • عدم ثبت اطلاعات سکونتی شهروندان در سامانه املاک مشمول مالیات می‌شود

    با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت : شهروندان نسبت به ثبت اطلاعاتی سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند تا مشمول مالیات نشوند .

    سید احمد موسوی گفت : هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی ، کاهش نرخ تورم مسکن ، حمایت از مستاجران و جلوگیری از دلالی در زمینه املاک است . مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تمامی سرپرستان خانوار ، مالکان و مستاجران باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند .

    وی در ادامه با اشاره به لزوم ثبت کلیه اطلاعات سکونتی خود در سامانه مذکور خاطرنشان کرد : با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان از مردم آذربایجان شرقی خواست اگر تا کنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند ، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات ، هر چه سریع‌تر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند .

     




    مطالب مرتبط

    در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

    |

    متقاضیان و مردم عزیز باید به این نکته توجه کنند که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مشارکت مردم است و متقاضیان عزیز باید در طول پیشرفت پروژه همراه و همگام با آن مشارکت و تعهدات مالی خود را انجام دهند تا بتوانیم واحدهای مسکونی را در اسرع وقت به مردم عزیز تحویل دهیم .

    |

    مالکان و دستگاه‌هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، مشمول جریمه سنگین خواهند شد از طرفی برای خانه‌های خالی نیز جریمه ها از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد .

    |

    تمامی موجران و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند .

    |

    تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی ، یارانه‌ای و کمک معیشتی ، تعویض پلاک خودرو ، فروش انشعاب آب ، برق ، تلفن و گاز طبیعی ، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را صرفاً با اخذ کد ...

    |

    نظرات کاربران