در حال بارگذاری ...
  • جرایم حوزه اراضی ملی در استان اصفهان ۶۲ درصد کاهش یافت

    اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از کاهش ۶۲ درصدی جرایم حوزه اراضی ملی استان اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در چهارچوب وظایف ذاتی و قانونی خود ، ضمن هدف‌گذاری ، برنامه‌ریزی و هدایت صحیح عملیاتی با به‌کارگیری امکانات موجود ، در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی تحویلی در محدوده و حریم شهرهای استان ، اقدامات موثری در دو بخش پیشگیری و پیگیری در خصوص تعرض و تصرف در اراضی ملی انجام داده است .

    وی افزود : با دقت ، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، اقدامات پیشگیرانه مؤثر در طول شبانه‌روز ، به ویژه ایام تعطیلات، در جهت جلوگیری از تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان انجام شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    وی با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی جرایم حوزه اراضی ملی استان اصفهان در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ، عنوان کرد : این میزان شامل ۲۰ درصد کاهش در تعداد وقوع تصرف و اجرای احکام قضایی قطعی و همچنین ۴۲ درصد کاهش در تعداد وقوع منجر به رفع تصرفات فوری است .

    قاری‌قرآن اضافه کرد : در شش ماهه امسال تعداد احکام قضایی قطعی اجرا شده جهت رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان ۱۰ فقره بوده است که به موجب آن ۱۲.۳ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شد . این در حالی است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ، این اعداد به ۱۲ فقره و ۶.۸ هکتار بوده است . امسال تعداد ۲۵ فقره تعرض و تصرف به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با رفع تصرف فوری مواجه شد که به موجب آن ۱۰.۷ هکتار از اراضی ملی از چنگال متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳ فقره تعرض به اراضی ملی معادل ۱۵۳ هکتار زمین رفع تصرف فوری شده است .

    وی با هشدار به کسانی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند ، گفت : این اداره‌کل با آمادگی کامل از اراضی ملی حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین‌خواری به‌صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    نظرات کاربران