در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین رایگان به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده سیستانی و بلوچستانی مشمول قانون جوانی جمعیت

    در سیستان و بلوچستان ، شهرهای زابل ، هامون ، نیمروز ، میرجاوه ، قصرقند و فنوج مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند . به استناد ماده سه این قانون ، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به‌ بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد ، به منظور مشوق ، فرم «ج» متقاضی به سبز تبدیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین رایگان به ۲ هزار و ۱۴۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان تاکنون خبر داد .

    عطاء الله اکبری ، از واگذاری زمین رایگان به ۲ هزار و ۱۴۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد . بر اساس این قانون ، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان طرح است . تاکنون زمین برای ساخت ۵ هزار و ۴۸ واحد در سراسر سیستان و بلوچستان تأمین شده است .

    اکبری افزود : در سیستان و بلوچستان ، شهرهای زابل ، هامون ، نیمروز ، میرجاوه ، قصرقند و فنوج مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند . به استناد ماده سه این قانون ، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به‌ بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد ، به منظور مشوق ، فرم «ج» متقاضی به سبز تبدیل خواهد شد .

    دبیر شورای مسکن استان تأکید کرد : متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند . متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان ، می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند .




    مطالب مرتبط

    دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی را در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری اجرا می‌کند و به همین خاطر نیز قراردادهای واگذاری زمین در طرح قانون جوانی جمعیت مشروط نیست و زمین به افراد هدیه می‌شود و شرط ساخت برای آنها دیده نشده است . امکان دریافت تسهیلات موردنیاز برای ساخت بنا در این ...

    |

    این سایت ظرفیت ساخت هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی را داشته که هزار و ۶۸ واحد آن در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد .

    |

    در حال حاضر ۴۵ پلاک زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدونشهر برای واگذاری به ۱۳۵ متقاضی واجد شرایط جهش تولید مسکن اختصاص یافته است .

    |

    ۶۱ خانوار علی رغم تشکیل پرونده و پیگیری‌های متعدد فاقد مدارک و مستندات تضامین هستند و پرونده ۱۸ خانوار جوانی جمعیت جهت جابه‌جایی در هیأت نمایندگی استان مطرح بوده که تاکنون منجر به صدور رأی نشده است .

    |

    مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به ۲ یا چند نفر واگذار کند .

    |

    نظرات کاربران