در حال بارگذاری ...

رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان خراسان شمالی به ارزش ۱۴۷۵ میلیارد ریال

شهروندان قبل از خرید اراضی در محدوده و حریم شهرها ، از معاونت املاک و حقوقی اداره کل استعلام کنند تا از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۴۷۵ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است .

سید علی میرکریمی گفت : این اقدامات در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام شد و ارزش اراضی بازپس‌گیری شده به حدود ۱۷۷۸ میلیارد ریال می‌رسد .

وی توضیح داد : از ۲۱ مورد یاد شده ، ۲۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان با مساحت ۱۰۱۷۱۵ مترمربع و ارزش بیش از ۱۴۴۳ میلیارد ریال است . همچنین یک مورد به اجرای احکام قطعی مربوط می‌شود که مساحت آن بیش از ۱۱۷۰ مترمربع و ارزش آن بیش از ۳۲ میلیارد ریال است .

میرکریمی تأکید کرد : شهروندان قبل از خرید اراضی در محدوده و حریم شهرها ، از معاونت املاک و حقوقی اداره کل استعلام کنند تا از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری شود .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نقش مردم در حفاظت از اراضی ملی اشاره کرد و از شهروندان خواست تا موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی را گزارش دهند .

وی ابراز امیدواری کرد اراضی بازپس‌گیری شده به تأمین مسکن و پروژه‌های اقتصادی اختصاص یابد .




مطالب مرتبط

شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه ؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند ، تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان از رفع تصرف ۴۳ هزار و ۶۰۷ متر مربع از اراضی ملی در یک سال ...

|

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان از رفع تصرف ۲۵۶ متر مربع از اراضی ملی شهرستان سمنان در ...

|

نظرات کاربران