در حال بارگذاری ...
  • تحقق تولید ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی در سه سال اول برنامه اجرایی بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی

    طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی ، این استان در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از تولید ۲۱ هزار و ۶۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال اول برنامه اجرایی بازآفرینی شهری خبر داد .

    بابک نجفیان گفت : نوسازی بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت راه و شهرسازی است که توسط تدوین برنامه‌های منسجم توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در حال پیشبرد است . اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار شهری است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و قوانین ابلاغی ، بسته‌های تشویقی متعددی جهت نوسازی بافت فرسوده توسط وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است که شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند .

    نجفیان در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری افزود : طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی ، این استان در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است . سهم استان آذربایجان شرقی در سه سال اول برنامه تولید مسکن ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی است و این عملکرد ، قابل توجه است .

    این مقام مسئول یادآور شد : برای سال جدید مبنای ارزیابی عملکرد ، برنامه هفتم توسعه کشور است که در تیرماه سال جاری ابلاغ و بر مبنای آن برای کل کشور در سال اول ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جهت احداث در بافت فرسوده پیش‌بینی شده است که سهم استان آذربایجان شرقی ۵ هزار و۲۰۰ واحد مسکونی است که ۱ هزار و ۴۴۱ واحد آن تحقق یافته و مابقی در ماه‌های آتی جهت نوسازی برنامه ریزی شده است .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    واحدهای نهضت ملی مسکن با آورده مردم و وام بانک ساخته می شوند ؛ که سهم بانک حدود یک سوم و سهم متقاضی حدود دو سوم آن را تشکیل می دهد ، لذا کند شدن روند ساخت واحد ها به این دو عامل مرتبط می باشد ؛ که مقتضی است ؛ متقاضیان عزیز بر اساس پیامک ارسالی ، واریزی های خود را به موقع انجام دهند ...

    |

    نظرات کاربران