در حال بارگذاری ...

تلاش برای شکل‌گیری بازار تبادل انرژی در ساختمان‌ها

رویکرد قانون برنامه هفتم و تاکید آن بر ضرورت صدور گواهی صرفه جویی مصرف انرژی با قابلیت خرید و فروش در بهابازار (بورس) انرژی ، پروژه‌های کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها را به یکی از حوزه‌های جذاب و مورد توجه سرمایه گذاران کلان کشور تبدیل خواهد کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست هم اندیشی با گروه مپنا با هدف زمینه‌سازی برای راه‌اندازی بازار خرید و فروش انرژی صرفه‌جویی شده در ساختمان با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در ساختمان دادمان برگزار شد .

در امتداد جلسات تخصصی تدوین ویرایش پنجم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ، جلسه هم اندیشی با گروه مپنا در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

در این جلسه که به دعوت مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و با حضور مدیر عامل گروه مپنا و هیئت همراه برگزار شد ، ضمن مرور وضعیت میزان مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور و تبیین رویکردهای جدید در تدوین ویرایش پنجم مبحث ۱۹ ، ظرفیت‌ها و تکالیف قانونی موجود در زمینه ایجاد بازار تبادل انرژی حاصل از صرفه جویی مصرف در بخش ساختمان ، امکان شکل گیری زنجیره همکاری های فیمابین ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

گفتنی است رویکرد قانون برنامه هفتم و تاکید آن بر ضرورت صدور گواهی صرفه جویی مصرف انرژی با قابلیت خرید و فروش در بهابازار (بورس) انرژی ، پروژه‌های کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها را به یکی از حوزه‌های جذاب و مورد توجه سرمایه گذاران کلان کشور تبدیل خواهد کرد .




مطالب مرتبط

رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

|

نظرات کاربران