در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شمال سیستان و بلوچستان

    اجرای این پروژه‌ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله ، باعث ارتقا سرانه‌های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : در حال حاضر ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق حاشیه شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست اجراست .

    سهیلا رضایی افزود : خلق فضاها و مکان‌های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان است که در این راستا ۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی نظیر بهسازی و آسفالت معابر ، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی ، بهداشتی ، ورزشی ، کتابخانه ، آتش نشانی و کلانتری در محلات مورد هدف این طرح در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

    وی تاکید کرد : اجرای این پروژه‌ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله ، باعث ارتقا سرانه‌های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است .

    رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند ، افزود : در ۱۸ شهر تحت پوشش این اداره کل از قبیل زاهدان ، زابل ، میرجاوه ، سراوان و ... طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم .

    رضایی ادامه داد : همچنین با پیگیری‌های مسئولان کشوری و استانی مطالعات شهرهای اسفندک ، محمدی و گشت سراوان نیز در حوزه بازآفرینی در حال انجام است .

    وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد : در این راستا سیاست‌ها ، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده ، تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند .

    رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد : اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب و تخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع و اعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی ، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری در حوزه راه و شهرسازی شهرداری‌ها ایجاد کرده است .




    مطالب مرتبط

    طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی ، این استان در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است .

    |

    ۳۲ طرح بازآفرینی شهری در استان خوزستان در راستای خدمت رسانی به بافت های ناکارآمد شهری در شهرهای استان در سالهای گذشته تا کنون مصوب شده است .

    |

    تاکنون برای ۱۴۱ واحد مسکونی ناکارآمد شهری در شهر گناباد ، ۶۸ واحد در شهر بیدخت ، ۱۰۶ واحد در شهر روشناوند و ۹۲ واحد در شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد پروانه نوسازی صادر شده است .

    |

    تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن در الگوهای مختلف توسط تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان صورت می‌گیرد و فلذا این پروژه ها از طرف دولت تامین مالی نمی شوند به عبارت دیگر با تسویه تسهیلات مسکن نیز عملا واحدهای ساخته شده توسط منابع متقاضیان تامین مالی شده است .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران