مجوز اتصال خدمات فراجا به سرویس استعلام اقامتگاه اصلی سامانه ملی املاک و اسکان ابلاغ شد
سامانه ملی املاک و اسکان با هدف مدیریت بازار مسکن ، حذف کاغذ و بوروکراسی اداری ، ایجاد امکان سیاستگذاری و تصمیمگیریهای دقیق برای کشور در وزارت راه وشهرسازی ایجاد شده است .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی ، پس از اتصال خدمات وزارت آموزش و پرورش ، بانک مرکزی و بیمه مرکزی به سامانه ملی املاک و اسکان ، مجوز اتصال خدمات فراجا به سرویس استعلام اقامتگاه اصلی سامانه ملی املاک و اسکان ابلاغ شد .
با پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی و ضروت ثبت اطلاعات مالکیتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان ، فراجا به سرویس استعلام اقامتگاه اصلی سامانه املاک و اسکان کشور متصل شد .
این اتصال با پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی ، درخواست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کارگروه تعاملپذیری دولت الکترونیکی و موافقت دبیرخانه کارگروه انجام شده است .
تاکید میشود ، سامانه ملی املاک و اسکان با هدف مدیریت بازار مسکن ، حذف کاغذ و بوروکراسی اداری ، ایجاد امکان سیاستگذاری و تصمیمگیریهای دقیق برای کشور در وزارت راه وشهرسازی ایجاد شده است .
بر اساس بند ۳ ماده ۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها کلیه دستگاههای کشور مکلفند به منظور ارائه خدمات خود به مردم استعلام محل اقامت اشخاص حقیقی را از سامانه ملی املاک و اسکان دریافت کنند .
در همین راستا پس از اتصال خدمات وزارت آموزش و پرورش ، بانک مرکزی و بیمه مرکزی امروز ۳ بهمن ۱۴۰۳ ، کارگروه تعاملپذیری دولت الکترونیکی مجوز اتصال خدمات فراجا به سرویس استعلام محل اقامتگاه اصلی اشخاص را به وزارت راه و شهرسازی و فراجا ابلاغ کرد . طی روزهای آینده با اولویت خدمات و زمانبندی مشخص ، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، اقامتگاه اصلی اشخاص را از این سامانه استعلام خواهد کرد .
شهروندان جهت ثبت محل اقامتگاه اصلی میتوانند به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند .
به منظور تسهیل در خوداظهاری شماره تماس پشتیبانی سامانه (۰۲۱۹۱۰۰۲۰۶۸ ) همه روزه حتی روزهای تعطیل پاسخگوی مردم خواهد بود .