در حال بارگذاری ...
  • سود سپرده ۲ میلیارد دلاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هزینه می شود

    بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو است . با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن آبادانی را در کشور ایجاد می‌کند تصمیم گرفته شده است تا این سپرده گذاری و تسهیلات ۲ میلیارد دلاری به طرح های حمل و نقلی اختصاص یابد و مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن هزینه شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک‌ مسکن با تاکید بر اینکه وام ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با اولویت به طرح‌های حمل و نقلی تخصیص خواهد یافت گفت : سود سپرده ۲ میلیارد دلاری صرف نهضت ملی مسکن می‌شود .

    سید عباس حسینی در نشست امضا قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری به منظور حمایت از طرح نهضت ملی مسکن با تاکید بر تخصیص وام با اولویت پرداخت وام به طرح‌های حمل ونقلی و پرداخت مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن ، گفت : با تلاش‌های دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، صندوق توسعه ملی ، وام ۲ میلیارد دلاری را در اختیار بانک مسکن قرار داده است و مقرر است این تسهیلات با اولویت به طرح‌های حمل و نقلی اختصاص یابد و سود حاصل از این تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن هزینه شود .

    هدایت وام صندوق توسعه ملی به مسکن و ساخت و ساز

    حسینی توضیح داد : بانک مسکن این وام‌ها را به سمت حمایت از مسکن و ساخت و ساز هدایت می‌کند . امروز شاهد اراده دولت برای تحقق قانون جهش تولید مسکن و رونق ساخت و ساز در کشور هستیم و این تلاش را در تشکیل جلسات منظم شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری ، شاهدیم که نتایج آن منجر به چنین تصمیمی در عالی‌ترین سطوح کشور شده است .

     مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این مطلب که تاکنون ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن ، تسهیلات نهضت ملی را دریافت کرده اند ، افزود : بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو است . با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن آبادانی را در کشور ایجاد می‌کند تصمیم گرفته شده است تا این سپرده گذاری و تسهیلات ۲ میلیارد دلاری به طرح های حمل و نقلی اختصاص یابد و مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن هزینه شود .

    تحقق شعار سال با همراهی صندوق توسعه ملی و مجلس

    حسینی تصریح کرد : اعتقاد جدی داریم که تحقق شعار سال «رشد اقتصادی و کنترل تورم» با راهکارهایی که دولت در نظر گرفته است و با همراهی صندوق توسعه ملی برای تخصیص این وام قابلیت اجرا خواهد یافت .

    وی ادامه داد : با امضای این قرارداد و تخصیص ۲ میلیارد دلار وام به طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل، مشارکت و فعالیت فعالان اقتصادی در عرصه‌های مختلف تقویت خواهد شد و با راهکارهای شورای پول و اعتبار در همراهی با دولت، نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن برای تولید مسکن کاهش خواهد یافت تا مابه‌التفاوت سود برای تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن هزینه شود .

    سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

    حسینی گفت : در قانون بودجه نیز سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیاردتومان افزایش داده است که این افزایش در کنار این وام می‌تواند راهکارهای موثری در اجرای طرح‌های دولت در بخش مسکن و سایر طرح های حمل و نقلی باشد .




    مطالب مرتبط

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی ...

    |

    نظرات کاربران