رفع دغدغه ساکنان مسکن مهر شهرستان نایین
برای ساخت مسکن مهر نایین ، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکنمهر ، ساکنان آن برای ارتباط با شهر چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده دچار مشکلاتی بودند .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : با احداث تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین ، اصلی ترین دغدغه ساکنان این مساکن که تامین ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود مرتفع شد .
علیرضا قاریقرآن در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین توضیح داد : این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است . در سال ۱۳۹۹ توفیق داشتیم تا تعدادی از پروژههایی که در طی سالهای قبل آغاز شده بود و بنا به دلایلی دچار مشکل شده و مسکوت مانده بودند را با هماهنگیها و پیگیریهای ویژهای که انجام شد راهاندازی مجدد و تکمیل کنیم .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : عمدهترین مشکل این پروژه ها در بخش اعتبار و منابع مالی بود که بحمدالله با رایزنیهای بعمل آمده منابع مالی تامین و با تمرکز بر ساخت آنها ، تعدادی از پروژههای عمرانی به بهرهبرداری رسیدند . یکی از این پروژهها ، تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین است که در اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه این پروژه با پیگیریهای به عمل آمده و با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث ، بازگشایی و تقدیم مردم شریف استان شد .
قاریقرآن با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریقالرضا است ، گفت : تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین ، محورکمربندی شهر نایین را به صورت زیرگذر ارتباط می دهد و نهایتا ارتباط بین مسکنمهر و شهر نایین را بصورت همسطح برقرار می کند .
وی در خصوص دلیل اصلی ساخت این زیرگذر و مزیت های آن تشریح کرد : به طور کلی فلسفه وجودی این تقاطع به جهت ایجاد سایت مسکن مهر در کنار شهر نایین است و مهمترین معضل برای ساکنان این مساکن ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما برای ایجاد مسکن معمولا مجبور هستیم در کنار یا حاشیه شهرها ، بحث الحاق زمین به محدوده را انجام دهیم عنوان کرد : برای ساخت مسکن مهر نایین ، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکنمهر ، ساکنان آن برای ارتباط با شهر چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده دچار مشکلاتی بودند .
وی ادامه داد : با توجه به محور کمربندی این منطقه ، سرعت بالای وسایل نقلیه عبوری از آن و تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی ، ساخت این زیرگذر به جهت تامین ایمنی اهالی این مساکن و راه ارتباطی ایمن با شهر اجرایی شد . به نحوی که محور اصلی (محور کمربندی) در زیرگذر قرار گرفته و در همسطح نیز یک عبور ایمن برای عابرین پیاده و وسایل نقلیه تامین شده است . بخشی از مشخصههای فنی این پروژه شامل ۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری ، ۱۵ هزار مترکعب خاکریزی ، هشت هزار و ۶۰۰ مترمکعب اساس و ۱۸ هزار تن آسفالت بوده است .