در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن به بافت‌های فرسوده شهری قزوین

    یارانه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در حال حاضر صرفا جهت دوران ساخت وبرای گروه های هدف است که مرجع تشخیص این امر در مرحله مشارکت مدنی نهاد صدور معرفی نامه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت : بانک مسکن به منظور احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی به پرو‍ژه‌هایی که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در بافت‌های فرسوده شهری معرفی می‌شوند ، تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کند .

    سید اصغر حسینی اظهار کرد : مرجع تایید واقع شدن ملک در محدوده مصوب بافت فرسوده صرفا اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد و متقاضی باید ابتدا ضمن مراجعه به این اداره کل و ثبت نام در سامانه ذی ربط نسبت به تکمیل مدارک وارایه معرفی نامه اقدام کنند . مهلت ارایه معرفی‌نامه به بانک از تاریخ صدور حداکثر یک ماه بوده و پذیرش معرفی‌نامه بیش از این مدت در صورت تمدید برای بانک قابل پذیرش خواهد بود .

    این مقام مسوول افزود : سقف این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت همچون شهر قزوین به سازندگان غیرحرفه‌ای ۶۰۰ میلیون ریال ، مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی ۸۰۰ میلیون ریال و مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند یک میلیارد ریال و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به واجدین شرایط به ترتیب ۵۰۰، ۷۰۰ و ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که در قالب قرار داد مشارکت مدنی قابل‌انعقاد قرار داد است . قرارداد مشارکت مدنی با واجدین شرایط با نرخ ۹ و ۱۸ درصد منعقد می‌شود .

    حسینی خاطر نشان کرد : یارانه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در حال حاضر صرفا جهت دوران ساخت وبرای گروه های هدف است که مرجع تشخیص این امر در مرحله مشارکت مدنی نهاد صدور معرفی نامه است .

    وی در خاتمه گفت : تسهیلات ساخت پس از ثبت قطعی قرارداد متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در مراحل مختلف و با تایید ارزیاب بانک پرداخت خواهد شد که از ابتدای سال تا کنون ۳۲۲ واحد به مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شده که در حال انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات است .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    بانک مسکن توسعه‌گر است و بنابراین یکی از اهداف مهم بانک ، بازتعریف برند هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن در کشور است تا به عنوان سازنده‌ای توسعه‌گر شناخته شود . بنابراین ثمسکن باید در آینده نزدیک بتواند با کاهش بهای واحدهای مسکونی ، تسریع در انجام پروژه‌ها ، استفاده از ...

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران