در حال بارگذاری ...
  • عملی شدن وعده دولت در ساخت مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی

    دولت مطابق با قانون مکلف شده است که تعداد قابل‌توجهی ، یعنی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را بازسازی کند تا استحکام پیدا کنند و مقاوم‌سازی شوند و حتماً با مشارکت خودِ مردم این اقدام هم در دستور کار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ، ضمن تأکید بر ارائه تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده ، از عملی شدن وعده دولت در ساخت مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی ، خبر داد .

    رئیس جمهور بیان داشت : وعده‌ای که درباره موضوع مسکن داده شده است ، باید عملی و اجرایی شود ، چرا که ما بیش از یک میلیون مسکن و قریب به ۲ میلیون مسکن در سال نیاز داریم ، اما ما کف یک میلیون مسکن در سال را در نظر گرفتیم تا قابل اجرا باشد ، البته موضوع را مطالعه شده ، مطرح کردیم .

    رئیس‌جمهور بیان کرد : در قانون جهش تولید مسکن هم این موضوع پیش‌بینی و دولت مکلف به اجرای آن شده است، پس قانون آن و پیش‌بینی‌های کارشناسی هم وجود دارد . در برخی از جاها دولت خودش مسکن می‌سازد و در جاهایی هم تسهیلات می‌دهد تا خانه بسازند . بافت‌های فرسوده هم باید بازسازی شوند که تسهیلات آن را دولت می‌دهد و این هم جزو مواردی است که دولت باید دنبال کند. خودِ مردم یا انبوه‌سازان مسکن دست به کار باید شوند و اقداماتی را انجام دهند .

    رئیس‌جمهور اظهار داشت : همچنین دولت مطابق با قانون مکلف شده است که تعداد قابل‌توجهی ، یعنی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را بازسازی کند تا استحکام پیدا کنند و مقاوم‌سازی شوند و حتماً با مشارکت خودِ مردم این اقدام هم در دستور کار است .

    رئیسی در ادامه بیان کرد : مسکن از آن مواردی است که ان‌شاءلله در گزارش‌های بعدی به مردم اعلام خواهد شد . آقای وزیر هم در این رابطه مواردی را اعلام کرد . همچنین ما در سفر به استان‌هایی که انجام شد ، آنجا مواجه شدیم با شرایطی که حتماً نیاز این است که برای ساخت مسکن دست به کار شویم .

    وی با بیان اینکه زمین اصلی‌ترین موضوع و مقوله در بحث ساخت مسکن است ، اظهار داشت : زمین لازم برای این مهم وجود دارد و نیاز است پیگیری شود تا این زمین‌ها آماده‌سازی شود . لذا مردم عزیزمان هم مسکن را به عنوان پیشتاز اقتصاد می‌دانند و این بخش جز. مواردی است که بسیاری از کسب و کارها را فعال خواهد کرد .

    رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسکن جزو صنایع پیشران کشور محسوب می‌شود ، اظهار داشت : از این رو اگر مسکن‌سازی دنبال شود ، بسیاری از صنایع به همراه این فعالیت ، فعال خواهد شد و لذا مسکن‌سازی در دستور کار است . بنده از روز اول به مردم قول داده بودم که این مسئله را در دولت دنبال کنم ، به همین جهت در روز اول جلسه هئیت دولت به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردم که مسکن‌سازی را باید در دستور کارش قرار دهد و اصلاً شرط ما برای مسئولیت وزارت راه و شهرسازی همین بود و ایشان هم با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کند .

    وی با بیان اینکه مسکن‌سازی از جمله تأکیدات قانون بوده و هم باید به آن عمل شود ، تصریح کرد : برخی‌ها نباید در این زمینه تردید کنند ، لذا این کار باید انجام شود و باید بیش از این میزان هم انجام شود. ما فکر می‌کردیم که امکان تحقق آن وجود دارد ، البته ما در کنار این موضوع، قوانین را هم داریم که باید قانون در این زمینه اجرا شود بنابراین نمی‌شود به قانون بی‌توجهی کرد .




    مطالب مرتبط

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران