
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از بهسازی و یکپارچهسازی شبکه معابر تهران و شهرهای اقماری در همکاری وزارت کشور و راه خبر داد .
مسعود نصرتی در هفدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات که سهشنبه ۱۳ آبان با حضور ۵۴ شرکت داخلی در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی کار خود را آغاز کرد ، از همکاری وزارت کشور با وزارت راه و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای یکپارچه سازی نظام تولید و تضمین شبکه معابر شهری و شهرهای اقماری کلانشهرها با شهرهای اقماری خبر داد .
معاون وزیر کشور گفت : ۱۴۵۱ شهر داریم که ۷۶ درصد جمعیت کشور را پوشش میدهد . در بین این شهرها ۹ کلانشهر داریم که در کنار شهرهای اقماری پیرامون خود شبکه معابر برونشهری بین کلانشهرها و شهرهای اقماری را شکل میدهند .
نصرتی افزود : روزانه ۳.۵ میلیون سفر بین تهران و شهرهای اقماری انجام میشود که ۷۴ درصد آن با سواری شخصی ، ۱۳ درصد اتوبوس ، ۷ درصد تاکسی و ۶ درصد ریلی است .
وی با بیان اینکه در ۹ سال گذشته افزایش قیمت قیر ۳۶ برابر و قیمت آسفالت ۳۰ برابر شده است از فعالیت مستمر تاکسیهای اینترنتی در طی این مدت و اثرات مخربی که به واسطه ترددهای مداوم بر شبکه آسفالت معابر شهری و بین کلانشهرها و شهرهای اقماری میگذارند اشاره کرد .
به گفته نصرتی ، تردد بیش از اندازه تاکسیهای اینترنتی و سواریهای شخصی به واسطه کمبود شبکه حمل و نقل عمومی شکل گرفته است که در تلاش هستیم تا با توجه به شرایط کشور ، کمبودهای موجود و انتظارات و نیازهای مردم در همکاری با وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای یکپارچهسازی و بهسازی شبکه راه های درون شهری و بین کلانشهرها و شهرهای اقماری اقدام کنیم .
وی تامین مالی این طرح را یکی از الزامات عنوان کرد و از امضای تفاهم با بانک ها برای همراهی در تامین مالی این هدف خبر داد .
نصرتی تداوم وضع موجود بدون هماهنگی دستگاهها را که سبب هدر رفت سرمایه کشور می شود ، ناکارآمد توصیف کرد و بر یکپارچه سازی فعالیتها برای تضمین و کنترل تاکید کرد .


